Приватизација медија од 2014. године
28. 01. 2015.
Ускоро тендери за продају четири медија
Рок за приватизацију 76 медија у Србији истиче за пет месеци, а још није објављен ниједан тендер за њихову продају. У току је провера документације за четири државна медија Градски информативни центар Аполо из Новог Сада, РТВ Панчево, Центар за информисање Нови Кнежевац и Радио Суботица, за које се ускоро може очекивати објављивање тендера за продају.
У Министарству привреде објашњавају за Данас да објава тендера у највећој мери зависи од самог субјекта приватизације као и локалне самоуправе која доноси Одлуку о моделу, с обзиром да је већини медија у портфолију Агенције за приватизацију оснивач/већински власник локална самоуправа.
Они додају да ће Агенција за приватизацију објавити тендер за продају медија када добије приватизациону документацију од субјекта приватизације.
Приватизациону документацију припрема субјект приватизације и доставља је Агенцији у року од 30 дана од дана када је Агенција субјекту доставила Одлуку о моделу и методу приватизације.
Агенција за приватизацију је објавила јавни позив за прикупљање писама о заинтересованости за 76 субјеката који обављају медијску делатност, од којих је 56 предузећа у већинском власништву локалне самоуправе, 15 у власништву Агенције за приватизацију, четири Републике Србије и једно у друштвеном власништву.
У Министарству привреде кажу да, према Закону о приватизацији, за субјекте приватизације који послују већинским капиталом јединице локалне самоуправе, одлуку којом се одређује модел приватизације доноси надлежни орган локалне самоуправе.
„До данашњег дана, надлежне локалне самоуправе су доставиле одлуке о моделу за 18 медија, а динамика достављања одлука о моделу приватизације зависи од самих локалних самоуправа. Медији за које су одлуке донете су о томе обавештени, те су дужни да Агенцији за приватизацију доставе приватизациону документацију“, објашњавају у Министарству.
Како додају, у зависности од рока у којем предузећа доставе приватизациону документацију, Агенција ће предузети неопходне радње у циљу објаве јавног позива.
„Велики број предузећа који обавља медијску делатност те због тешке финансијске ситуације нису у могућности да обезбеде средства за израду приватизационе документације, те ће Агенција за приватизацију предузети мере у циљу превазилажења овог проблема“, напомиње се у одговору Данасу.
Приватизација медија је прописана Законом о јавном информисању и медијима. Она се по овом закону врши се на начин којим се обезбеђује континуитет у производњи медијских садржаја од јавног интереса, у периоду од пет година од дана закључивања уговора о продаји капитала.
Шта кажу прописи?
Прописано је такође да уколико до 1. јула 2015. године не буде продат капитал издавача поступак продаје капитала се обуставља, а капитал издавача се приватизује преносом акција запосленима без накнаде. Ако запослени не прихвате пренос бесплатних акција медиј престаје да постоји и брише се из Регистра медија, а одлуку о промени делатности издавача или укидању издавача доноси оснивач издавача.
Коментари (0)
Остави коментарНема коментара.