Насловна  |  Деск  |  Преписка Политике и Курира (2015)  |  Адриа медиа група покушава да застраши УНС
Povećaj veličinu slova Vrati na prvobitnu veličinu slova Smanji veličinu slova štampaj štampaj
 

Pošalji prijatelju

Преписка Политике и Курира (2015)

20. 10. 2015.

Аутор: В. А. Извор: Политика

Ко покушава да купи "Политику"

Адриа медиа група покушава да застраши УНС

Александар Родић и „Адриа медиа група” послали су Удружењу новинара Србије (УНС) два пута опомену пред утужење због тога што су на сајту пренели текстове објављене у „Информеру” о сумњивом пословању „Курира”. Како су навели, реч је о „низу нетачних, неистинитих и злонамерних информација које за циљ имају наношење ненадокнадиве штете”.

„Чињеница да су спорни текстови већ објављени у другом медију вам не даје за право да ’преузимате’ кршење закона, повреду права и наступање с дужном новинарском пажњом”, стоји у опомени коју је добио УНС.

Такође, правни заступници ове компаније навели су да ће, уколико УНС не уклони спорне текстове са портала и не објави исправку, покренути судски поступак.

Прва опомена на адресу овог удружења стигла је 25. августа и у њој је дат рок од 24 сата за уклањање спорних текстова. У супротном, следи тужба за накнаду штете.

УНС није поступио у складу са захтевом „Адриа медиа групе”, а уместо обећане тужбе, за месец дана стигла је још једна опомена пред утужење.

„Спремни смо да објавимо сваку конкретну и јасну исправку истинитости изнетих чињеница, а верујемо да знате да нам закон и професионална правила не дозвољавају да једнострано исправљамо објављене текстове, декларишемо њихову (не)истинитост или арбитрирамо у полемици. Није нам познато да сте поводом спорних текстова против оснивача и уредника листа „Информер” водили поступак за објављивање исправке или за накнаду штете проузроковане објављивањем неистинитих информација, јер бисмо информацију о томе такође објавили”, наводи се у одговору који је УНС упутио „Адриа медиа групи” и Александру Родићу.

„Курир” за две године 11 пута прекршио новинарски Кодекс

Таблоид „Курир” није био у Савету за штампу од његовог оснивања, али за само две и по године 11 пута је прекршио новинарски Кодекс.

Комисија Савета за штампу је у осам случајева одбацила жалбу против овог таблоида.

На текстове објављене у „Куриру” жалили су се Ненад Чанак, Драган Ђилас, Зоран Живковић, Горан Поповић, Владимир Георгиев, Љуба Пантовић, Борислав Стефановић, Александра Бартон, Министарство културе и „Рингијер Аксел Шпрингер”.

Такође, политички магазин „Њузвик”, једно од издања „Адриа медиа групе”, за само два месеца рада зарадио је један прекршај, а жалбу је поднела Светска банка.

Коментари (0)

Остави коментар

Нема коментара.

Остави коментар

Молимо Вас да прочитате следећа правила пре коментарисања:

Коментари који садрже увреде, непристојан говор, претње, расистичке или шовинистичке поруке неће бити објављени.

Није дозвољено лажно представљање, остављање лажних података у пољима за слање коментара. Молимо Вас да се у писању коментара придржавате правописних правила. Коментаре писане искључиво великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора или скраћивања коментара који ће бити објављени. Мишљења садржана у коментарима не представљају ставове УНС-а.

Коментаре које се односе на уређивачку политику можете послати на адресу unsinfo@uns.org.rs

Саопштења Акције Конкурси