Грађани траже да новинари питају
09. 04. 2020.
НСЗ евидентира незапослене и прима пријаве за новчану надокнаду електронским путем
Национална служба за запошљавање одговорила је за рубрику „Грађани траже да новинари питају“, коју је покренуло Удружење новинара Србије на свом сајту, да особе које су остале без посла могу своја права остварити и током ванредног стања и да је потребно да документа доставе електронским путем.
Пријаве на евиденцију незапослених, пријаве за новчану надокнаду током незапослености, као и пријаве за здравствено осигурање чланова породице подносе се електронским путем на претходно попуњеним формуларима које грађани могу преузети са сајта НСЗ www.nsz.gov.rs речено је УНС-у.
Прописани обрасци, које је неопходно доставити, налазе се на сајту НСЗ-а и грађани ће их наћи када отвор поље Документи, а потом отворе опцију Обрасци.
„Лица која испуњавају услов за остваривање права на новчану накнаду за случај незапослености могу поднети Захтев Националној служби за запошљавање електронским путем“, рекли су УНС-у из НСЗ.
Они који нису у могућности да се пријаве на евиденцију незапослених електронским путем, могу то урадити у року од 15 дана од датума престанка ванредног стања.
За рубрику „Грађани траже да новинари питају“ УНС је тражио одговор на питање: Шта ће бити са људима који су током ванредног стања остали без посла при чему немају где да се пријаве као незапослени?
Каква су упутства из НСЗ за грађане Ако сте остали без посла у току ванредног стања проглашеног због пандемије коронавируса, упутства за пријављање на евиденцију незапослених и пријавни формулари су на сајту Националне службе за запошљавање. Из ове службе позивају вас да најпре прочитате обавештење о начину рада у време ванредног стања: http://www.nsz.gov.rs/live/info/saopstenja/obave_tenje_za_korisnike_usluga_nacionalne_slu_be_za_zapo_ljavanje_o_postupanju_u_periodu_vanrednog_stanja.cid65232 Затим, потребно је да кликом на линк Прво пријављивање странака на евиденцију незапослених отворите образац Прва пријава странака на евиденцију незапослених. Уз попуњени образац који шаљете имејлом потребно је навести да ли поред пријављивања на евиденцију незапослених тражите и новчану надокнаду. Наведено треба да пошаљете имејлом на адресу надлежне филијале према месту пребивалишта или месту рада или престанка радног односа, ако у том месту имате боравиште. У случају да сте добили отказ и имате право на новчану надокнаду следећи корак је попуњавање образца који се преузима на: http://www.nsz.gov.rs/live/o-nama/podno_enje_zahteva_za_ostvarivanje_prava_na_nov_anu_naknadu.cid65225. Поред попуњеног обрасца потребно је доставити: 1. за запослене или ангажоване на привременим или повременим пословима решење о престанку радног односа или повремених/привремених послова; 2. за предузетнике решење АПР-а о трајном престанку обављања предузетничке делатности; 3. за осниваче и чланове привредних друштава решење АПР-а а покретању ликвидације или преносу оснивачких права; 4. за функционере акт о престанку обављања функције. Од докумената које треба да доставите су и скенирана или фотографисана радна књижица или уверење Републичког фонда пезијског осигурања, а ако не поседујете ништа од наведеног, у тексту мејла наведете државу, град, послодавца и период рада. Послодавац би требало да вам попуни Потврду о заради, односно основици осигурања. Ако нисте у могућности да прибавите овај документ, у мејлу је потребно да дате сагласност да НСЗ ове податке преузме из Централног регистра обавезног социјалног осигурања. Ако вам је потребна пријава за здравствено осигурање чланова породице треба да брачни друг или пунолетно дете напишу да су сагласни да прибављају њихови лични подаци из матичних књига. У овој изјави за треба навести и ЈМБГ, име и презиме, сродство са носиоцем осигурања, информацију да ли је дете на школовању и потпис. Потом скенирати или фотографисати и послати са осталим документима. |
Коментари (0)
Остави коментарНема коментара.